Constitutionalism of The Global South: Critical Comparative Perspectives

Constitutionalism of The Global South: Critical Comparative Perspectives

Inicio / Programas / Constitutionalism of The Global South: Critical Comparative Perspectives

Requisitos: Mínimo ser estudiante de pregrado.

Idioma: Inglés

Horario*: Lunes a viernes - 2:00 a 7:00 p.m.

*Los horarios y modalidad (virtual o semipresencial) de los cursos están sujetos a modificaciones. Las fechas y horarios de las sesiones podrán ser consultados en mibanner.uniandes.edu.co

Si te inscribes bajo la modalidad de extensión, recibirás una insignia digital.

Conócela aquí

Este curso hace parte del portafolio de materias de pregrado y posgrado de la Universidad  abiertas a todo público.

Al participar en este curso podrás vivir la experiencia Uniandina, acceder a contenidos de calidad, tomar  clases con estudiantes regulares, acceder al sistema de bibliotecas de Uniandes y participar en las actividades culturales que esta Universidad te ofrece.

We want to demonstrate how these values, enshrined and protected in the Global North, are much more contested and open to change in the Global South. For example, the recent trends to provide constitutional protection to the environment diverges from, and stands in direct contrast to, constitutional approaches in the Global North.  In order to fully grasp the realities of the Global South, we employ a historical and comparative method as the basis of our pedagogy. Such an approach brings forward the history of colonization (and the spread of western values) and the role of international law in the construction of the colonies. Moreover, the lens of comparativism allows us to explore the effects of colonization on various jurisdictions in Latin America and South Asia. Through the lens of history and comparativism, the course intends to introduce students to the ways in which constitutions have been deployed in select jurisdictions in Latin America (especially Chile, Bolivia & Colombia) and South Asia (especially India & Sri Lanka).